trim_c (trim_c) wrote,
trim_c
trim_c

Хто і як зупиняє українські танки

Міноборони роками купує нафтовий шмурдяк у фірм, які ухиляються від сплати податків, зазначають журналісти / фото УНІАН

Міноборони роками купує нафтовий шмурдяк у фірм, які ухиляються від сплати податків

Дніпропетровські податківці б’ють на сполох, адже виявили, що в Україні роками працює схема, за якою нечисті на руку нафтотрейдери не сплачують податків. Причому, заробляють космічні суми. Як саме це відбувається?

Більш ніж половина всіх паливно-мастильних матеріалів країни проходять через миколаївський порт, який ставить кожного нафтотрейдера перед непростим вибором. Якщо ти чесний представник нафтопродуктового ринку й бажаєш купляти дизельне пальне за кордоном, будь готовий при ввезенні заплатити акциз з кожної тони товару.

Є дизельне арктичне паливо. При його ввезенні на територію України, сплачується 139,5 євро», - розповідає перший заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Сергій Пеньков. Але якщо чесні правила гри й акциз у 140 євро не для тебе, є обкатана роками, майже безвідмовна, схема ухилення від оподаткування.

Для початку, необхідно зрозуміти одну важливу деталь - авіаційний керосин та дизельне пальне, з хімічної точки зору, браття-близнюки. В той час, як на арені акцизного податку – вони в різних вагових категоріях. Сергій Пенькова пояснює, що реактивне паливо та авіакеросин ввозяться по ставці 21 євро акцизу за 1000 літрів. У той час як тонна дизелю – 140 євро. Різниця у сім разів. Тож, що завезе не надто чесний підприємець? Правильно – авіакеросин.

Далі, аби отримати щось дуже схоже на дизель, реактивне паливо необхідно змішати з базовою оливою, акциз з якої не платиться взагалі. Якість палива, звісно ж, залишатиме бажати кращого, проте прибутки стануть захмарними. «Тобто, з половини ми заплатили 21 євро, в сім разів менше, а з іншої половини ми взагалі не сплачували акциз», - говорить Сергій Пеньков.

І саме такий паливний шмурдяк – суміш авіаційного керосину з базовою оливою, який називають «керодизелем» - й почали постачати оборонному відомству та стратегічно важливому для життєдіяльності країни залізничному монополісту винахідливі бізнесмени під виглядом висококласного арктичного дизельного пального. Зрозуміло, що задля того, аби на якість пального в таких серйозних структурах закрили очі, фігура власника або куратора компанії, яка виготовляє так званий «керодизель», має бути наділена безапеляційною владою та впливом.

«Є такий пан Адамовський, який є куратором цієї схеми…», - розповідає перший заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Сергій Пеньков. Виявляється, що ТОВ «Август пром» та ТОВ «Фірма «Фідея»», які весь 2018 та початок 2019 року працювали з залізницею та оборонкою, й поставили двом відомствам низькоякісного дизельного пального на 4 мільярди гривень, - гвинтики в розгалуженій схемі скандально відомої на всю країну компанії «Трейд коммодіті». «

Ця компанія належить пану Адамовському», - зауважував народний депутат Сергій Лещенко ще у 2017 році. Саме тоді НАБУ звинуватило Міністерство оборони в розтраті 149 мільйонів гривень. І, начебто, грабувати гроші воякам допомагали саме «комодівці». Після гучного скандалу пристрасті вщухли, справу зам’яли й про «Трейд коммодіті» всі забули. Однак опальні нафтовики часу дарма не втрачали. Відтепер в інтересах всім знайомої компанії діє ціла низка підприємств.

Адамовський переконує: про групу компаній, пов’язаних із «Трейд коммодіті», він ніколи не чув. Втім, ми про неї все одно розкажемо. Вона складна, проте важлива для розуміння того, як саме нас грабують.

Як працює злочинна схема

Отже, за постачання базової оливи, на основі якої виготовляють керодизель, відповідає ТОВ «Софт оіл». А поставками авіаційного керосину, здебільшого, займається ТОВ «Оптімус конекшн». Далі, за документами, всі компоненти з Миколаївського порту йдуть через ТОВ «Оптімус конекшн» на Одеську нафтопереробну базу, де за затвердженими, згідно з законом, технічними умовами, переробляються на звичайний дизель, а після, через ТОВ «Август пром» та ТОВ «Фірма «Фідея»», продаються кінцевим споживачам, таким як «Укрзалізниця» та Міністерство оборони.

Проте насправді відбувається дещо інакше. Переробка компонентів здійснюється лише на паперах й тільки задля того, аби підняти кінцеву вартість товару. Насправді ж, відповідних потужностей для переробки авіаційного керосину у дизель, у групи компаній, афілійованих із «Трейд коммодіті», в Одесі просто немає. ТОВ «Софт оіл» імпортує базову оливу, а «Оптімус конекшн» авіаційний керосин. Далі компоненти закачуються в резервуари ТОВ «Ойл трансшипмент» у Миколаєві, де змішуються. А потім, через ТОВ «Август пром» і ТОВ «Фірма «Фідея»» продаються кінцевому споживачу.

Найцікавіше те, що куратори схеми «Трейд коммодіті» настільки впевнені у власній безкарності, що навіть не намагаються створити видимість реально працюючих компаній. «Гроші» відвідали офіси за офіційними адресами всіх вищеназваних компаній. І всюди, замість нафтовиків у дорогих костюмах, нас зустрічають зачинені двері псевдо-офісів, малесенькі кабінетики біля манікюрниць, які, до того ж, повідомляють, що жодного разу не бачили сусідів, або ж сховані за ролетами вікна квартир, переобладнаних під спільний офіс «Август прому» та «Трейд коммодіті»…

Але червоним прапором безкарності та самопевності цих компаній майорить директор фірми «Софт оіл» Кирило Суворов. Саме він, начебто підписав контракт із греками на поставку базової оливи, вартістю сім мільйонів доларів. Виявляється, у вільний від підписання багатомільйонних контрактів час, успішний трейдер за тисячу гривень на місяць працює… трактористом.

Село Василівка, Дніпропетровської області. Саме тут у звичайній замурзаній багатоповерхівці, разом із вічно п’яними братами, проживає директор паливного гіганта Кирило Суворов. Сусіди твердять – ні він, ні його брати й мріяти не могли про власний нафтовий бізнес. За фіктивне директорство Суворову платили шалені, як для його безробітної родини, гроші. «Він 1,5 тисячі отримував. Був такий задоволений», - розповідають сусіди.

Та, схоже, сільський псевдо-бізнесмен навіть не підозрював, що зовсім скоро його життя перетвориться на справжній бойовик. Спочатку його, в рамках кримінального провадження проти «Софт оіла», допитують, він дає свідчення проти своїх кураторів й просить захисту в податківців. Потім його, разом з оперативником, селять на одній із баз відпочинку, звідки Суворова через десять днів викрадають його бізнес-партнери – «комодисти». Далі, вже перевдягнений у дорогий костюм Кирило дає інтерв’ю, де звинувачує фіскалів в тому, що на базі відпочинку його утримували силоміць…

«Гроші» намагалися зв’язатися із представниками групи компаній «Трейд коммодіті», проте ні адвокат Єгор Латайко, якому ми дзвонили та писали повідомлення, ні Роман Могила, який представляє інтереси вищезгаданих компаній, так і не знайшли часу на зустріч із журналістами.

Олександр Соколов, Тетяна Стежар


Скандал насправді давній. Може читачі пам'ятають як висунули обвинувачення одному поважному генералу, якого здається навіть брали під камеру у кайданки.

А потім скандал спіткала доля усіх корупційних скандалів епохи Порошенка. Діамантові прокурори, Насіров, заступник голови ОДА зі своєю підземною могилою фараонів, працівники податкової, яких привезли гвинтокрилом, депутат Мосейчук та згаданий генерал - їх усіх брали із шумом, демонстрували телевізором а потім... а потім усіх відпускали, і вони через суди поверталися до своїх службових обов'язків.

Але ж кляті журналюги не заспокоюються - і нагадують по те, що це негарно - заробляти на армії під час війни.
І, гадаю, ми ще будемо і будемо читати. А може ще й про вироки, що набули законної сили прочитаємо. Адже майже за Лемом - ще не скінчився час страшних чудес
Tags: армия, воровство, скандал
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • Очень плохая журналистика

    На уважаемом мною ресурсе УКРАИНСКАЯ ПРАВДА появилась пространная статья Подъем ОПЗЖ. Почему Зеленский не устраивает Медведчуку "плохой…

  • О правдоподобии стиля

    Украинский дипломат, бывший представитель Украины на переговорах в Минске Роман Бессмертный считает, что подобный разговор по телефону между…

  • Почему вырастут тарифы на энергию с августа

    Ситуацию разъясняет телеграм-канал ЛЕЩЕНКО ТУТ Оказывается что все дело опять в "зелени" Сегодня нам удалось добиться компромиссного решения от…

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 14 comments