trim_c (trim_c) wrote,
trim_c
trim_c

"Білецький йому не довіряв". Що відомо про зв’язок Протасевича з "Азовом"


Матеріал ВВС щодо того, яку саме участь брав білоруський опозиціонер Протасевич у війні на Донбасі

роман

Державні ЗМІ Білорусі не забарилися зобразити опозиційного журналіста Романа Протасевича як "найманця", що організовував антиурядові протести.

ЗМІ також звинуватили його в тому, що він начебто воював на Донбасі у складі добровольчого підрозділу Нацгвардії "Азов", що потім заперечив його засновник Андрій Білецький. Твердження про Протасевича зводяться до питання, чим він займався в Україні - працював журналістом чи брав участь у бойових діях.

"Білецький йому не довіряв"

Засновник добровольчого підрозділу Нацгвардії "Азов" (входить до складу Національної гвардії) Андрій Білецький підтвердив, що Протасевич був "з Азовом" та був поранений, однак перебував там у якості журналіста, а не бійця.

Білоруські державні ЗМІ широко розповсюджують відео батька Протасевича, зроблене в серпні 2020 року, де він розповідає, що його син "воював на стороні української армії на Донбасі". Однак він же потім зрікся цих тверджень та, як пише опозиційне видання "Наша Ніва", сказав, що його син не брав участь у бойових діях. Ця ж стаття анонімно цитує колишніх членів "Азову", які кажуть, що Протасевич позував зі зброєю для фотографій, але не брав участі у військових операціях.

Люди говорять, що коли до них приєднався Протасевич, на фронт першого зустрічного не відправляли. У батальйоні були дві тренувальні бази, одна в Києві, друга в Урзуфі під Маріуполем. Щоб потрапити на фронт, треба було пройти навчання та зарекомендувати себе", - пише видання.

Один колишній боєць "Азову" розповів газеті: "Я пам'ятаю його в Урзуфі. Був такий хлопець, молодий. Білецький йому не довіряв. Адже коли він приїхав, почав з того, що запитав: "А де тут інші білоруси? Давайте знайомитися". Люди це так сприйняли, наче він збирав інформацію. Тому особливої довіри не було, і до операцій його не долучали. Він покрутився на навчанні, пофотографувався зі зброєю на полігоні та, ймовірно, зрозумів, що з колективом не зіллється, тому поїхав. Чи воював він? Думаю, що якщо і воював, то не в складі "Азову".

Чи з'являвся Протасевич в публікаціях "Азову"?

24 травня у Telegram і Twitter з'явилася фотографія обкладинки журналу батальйону "Азов" "Чорне Сонце" з липня 2015-го року, на якій зображена людина у військовій формі зі зброєю, схожа на Протасевича. Український журналіст Олексій Кузьменко використав програму з розпізнання облич Microsoft Azure і дійшов до висновку, що людина, зображена на обкладинці, може бути Протасевичем із імовірністю 62-70%. До того ж оригінальне зображення значно профільтрували "так само, як інші фото на обкладинках "Чорного Сонця" того часу".

За словами канадського журналіста Майкла Колборна, який спеціалізується на дослідженні праворадикальних груп, це фото не доводить, що Протасевич воював у складі батальйону, навіть якщо на ньому справді він.



Той же самий телеграм-канал "Желтые Сливы" 26 травня опублікував фотографії, які начебто дістав із мобільного телефона Протасевича. На обох зображена людина у військовій формі зі зброєю. На одній з них вона начебто сидить у броньованій машині. Ті самі фотографії показали на державному телеканалі Білорусь1 як "доказ" того, що Протасевич був "найманцем" "Азову". Їх також розповсюдили прокремлівські російськомовні телеграм-канали та англомовні акаунти Twitter.

Однак також не було доведено, що людина на фотографіях є Протасевичем.

Що розповів сам Протасевич про перебування в Україні?

Протасевич розповів, що був на Донбасі журналістом.

В інтерв'ю російському YouTube-блогеру Юрію Дудю в 2020 році він сказав, що відвідав Україну під час Євромайдану як спостерігач, однак за тиждень повернувся додому, коли його поранив Беркут.

Він також розповів, що провів рік на Донбасі, де робив зйомки в зоні АТО. Він також підтвердив, що працював там журналістом-фрілансером та фотографом і був поранений, однак не брав участі у бойових діях. Під час свого начебто перебування на Донбасі (що, згідно з деякими ЗМІ, припадає на літо 2014-2015 років) він певний час працював журналістом у білоруському виданні Onliner у рубриці автомобілів і техніки.

Onliner підтвердив Моніторинговій службі ВВС, що Протасевич працював в офісі видання в Мінську з вересня по грудень 2014-го і перед тим відвідував цей офіс в якості фрілансера.


Що ми на сьогодні маємо? У складі "Азова" він точно не воював. Фото навіть і зі зброєю та ще й на обкладинці даруйте, але нічго не доводять. Сам Білецький і його бійці не важали його своїм і він у складі цього підрозділу участі у військових операціях не брав.
І не маємо жодного доказу, що він воював у складі українських сил деінде ще.

Звичайно для білоруського суду це все дрібниці, там політична доцільність давно вже є керуючим чинником. Але ж для себе відзначимо: судячи із розслідування ВВС участі у війні на Донбасі Протасевич не брав. але висвітлював її як журналіст і допомагнав АЗОВу як фотограф.
Tags: ВВС, Лукашенко, вранье, скандал
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 24 comments

Recent Posts from This Journal